Innovatief, Dynamisch en Strategisch?

De NOS berichtte deze week over de stroom aan cliché termen die Nederlandse LinkedIn gebruikers op hun profiel plaatsen. Op nummer 1 staat ‘verantwoordelijk’ dat op de voet wordt gevolgd door ‘strategisch’ en ‘expert’. Volgens LinkedIn wekt het gebruiken van de woorden uit de top 10 weinig interesse en is het beter jezelf te omschrijven zonder deze termen direct te gebruiken.

Maar hoe moet je jezelf dan wel beschrijven in je profiel? Wees ten eerste duidelijk en specifiek, want met wollige taal zoals de top 10 meest gebruikte termen hierboven komt niemand verder. Probeer specifieke woorden te gebruiken voor het doel dat je met je profiel wil bereiken. Zorg ervoor dat je de meest belangrijke kernwoorden in de headline verwerkt. Deze komt terug onder je naam en in de zoekresultaten.

Maar het beste is om anderen voor je te laten spreken. Vraag aan je connecties om een aanbeveling  op je profiel te plaatsen. Een aanbeveling is een van de meest krachtige onderdelen van je LinkedIn profiel.

Lees ook het eerdere artikel over hoe optimaal LinkedIn in te zetten.